JustLeanne is een online agency met een holistische denkwijze. Wat holistisch precies is? Wij kijken naar het geheel! Dat betekent dat wij verder kijken dan alleen social media, wij zorgen namelijk voor een ijzersterke gehele online zichtbaarheid. Welk platform je ook kunt bedenken, wij zorgen ervoor dat jouw bedrijf daar kan stralen. Lees snel verder voor meer informatie over holistisch denken!
Holistisch denken: de basis
Holisme komt van het Griekse woord ‘holos’, dat ‘geheel’ betekent. De holistische theorie is een visie op het leven die de mens als geheel beschouwt. Lichaam, geest, gevoelens, gedachten en verlangens: alles is één. In de marketing betekend holistisch denken dan ook dat ‘alles’ ertoe doet. Een holistisch marketingprogramma is een consistente en crossmediale stroom van content die gericht is op de klant en naadloos in elkaar overgaat. In plaats van de delen van een systeem afzonderlijk te beschouwen, erkent holistisch denken dat deze delen samenwerken en samen een complex en samenhangend geheel vormen.
‘De Stralende Driehoek’
Holistisch denken doen wij vanuit ons unieke concept ‘De Stralende Driehoek’. Dit concept verbindt jouw online wereld, dienst/product en unieke verhaal met elkaar. Wanneer deze drie elementen met elkaar verbonden zijn, creëer je pas echt een sterke identiteit. Online én offline. Ben je klaar om te stralen?
Waarom holistisch?
In een wereld die steeds sneller draait, wordt de vraag ‘hoe trekken we de aandacht van onze meest waardevolle klant?’ steeds belangrijker. Wil jij je als bedrijf onderscheiden en herkenbaar blijven? Dan zal je je stralende identiteit moeten laten zien, overal!
Om op te vallen zal dat stralende karakter dus zichtbaar moeten zijn in de gehele online en offline zichtbaarheid van je bedrijf. Dus niet alleen op je sociale kanalen, maar ook op je website, in je nieuwsbrieven, op Google en zelfs in je offline communicatie moet alles kloppen. Je wilt dat de reis van jouw unieke klant tot in de details klopt als ze jou tegenkomen, toch? Je meest waardevolle klant moet niet meer om je heen kunnen en moet aangetrokken worden tot wat jij te bieden hebt! Klinkt logisch, toch?
De problemen van een rommelige identiteit
Wij zien vaak gebeuren dat bedrijven een sterke identiteit missen. Of te wel ‘De Stralende Driehoek’ klopt niet. Maar wat betekent dit nou eigenlijk echt? Lees snel verder en ontdek hoe dit zich in de praktijk kan voordoen.
- Verschillende tone-of-voice: op de website wordt er met ‘je’ gesproken terwijl er op LinkedIn ‘u’ wordt gebruikt.
- Het logo wordt inconsistent gebruikt: op Instagram wordt het rode logo gebruikt en op Facebook het blauwe logo.
- Verouderde informatie: het niet bijwerken van essentiële informatie, zoals contactgegevens, openingstijden, en productinformatie.
- Verwarrende merkberichten: tegenstrijdige/onduidelijke missie, visie en waarden van het bedrijf.
- Verschillende soorten beelden: diversiteit in visuele elementen zoals afbeeldingsstijlen, fotografie en illustraties zonder uniformiteit.
- Geen consistentie in zichtbaarheid: er wordt inconsistent gepost, de ene week vijf posts en de andere week geen.
- Ongecoördineerd gebruik van slogans: er worden verschillende slogans van het bedrijf gebruikt op verschillende platformen.
- Onduidelijke huisstijl: illustraties en kleuren worden gebruikt zonder een duidelijke richtlijn.
Deze voorbeelden resulteren in een gebrek aan merkherkenning, verwarring bij de klant, zwakke merkloyaliteit en een minder effectieve marketing. Dat is niet wat je wilt, toch?
Herken jij je hierin? Klik hier om ons in te schakelen!
Geschreven door: Founder & allrounder
Leanne dekker
Hi, mijn naam is Leanne Dekker. Ik ben trotse founder van deze online agency met een geweldig team. Al jarenlang heb ik een grote passie en belangstelling voor onze online wereld.