Wat is een holistische denkwijze?

JustLeanne is een online agency met een holistische denkwijze. Wat holistisch precies is? Wij kijken naar het geheel! Dat betekent dat wij verder kijken dan alleen social media, wij zorgen namelijk voor een ijzersterke gehele online zichtbaarheid. Welk platform je ook kunt bedenken, wij zorgen ervoor dat jouw bedrijf daar kan stralen. Lees snel verder voor meer informatie over holistisch denken!

Holistisch denken: de basis

Holisme komt van het Griekse woord ‘holos’, dat ‘geheel’ betekent. De holistische theorie is een visie op het leven die de mens als geheel beschouwt. Lichaam, geest, gevoelens, gedachten en verlangens: alles is één. In de marketing betekend holistisch denken dan ook dat ‘alles’ ertoe doet. Een holistisch marketingprogramma is een consistente en crossmediale stroom van content die gericht is op de klant en naadloos in elkaar overgaat. In plaats van de delen van een systeem afzonderlijk te beschouwen, erkent holistisch denken dat deze delen samenwerken en samen een complex en samenhangend geheel vormen.

‘De Stralende Driehoek’

Holistisch denken doen wij vanuit ons unieke concept ‘De Stralende Driehoek’. Dit concept verbindt jouw online wereld, dienst/product en unieke verhaal met elkaar. Wanneer deze drie elementen met elkaar verbonden zijn, creëer je pas echt een sterke identiteit. Online én offline. Ben je klaar om te stralen?

Waarom holistisch?

In een wereld die steeds sneller draait, wordt de vraag  ‘hoe trekken we de aandacht van onze meest waardevolle klant?’ steeds belangrijker. Wil jij je als bedrijf onderscheiden en herkenbaar blijven? Dan zal je je stralende identiteit moeten laten zien, overal! 

Om op te vallen zal dat stralende karakter dus zichtbaar moeten zijn in de gehele online en offline zichtbaarheid van je bedrijf. Dus niet alleen op je sociale kanalen, maar ook op je website, in je nieuwsbrieven, op Google en zelfs in je offline communicatie moet alles kloppen. Je wilt dat de reis van jouw unieke klant tot in de details klopt als ze jou tegenkomen, toch? Je meest waardevolle klant moet niet meer om je heen kunnen en moet aangetrokken worden tot wat jij te bieden hebt! Klinkt logisch, toch? 

De problemen van een rommelige identiteit

Wij zien vaak gebeuren dat bedrijven een sterke identiteit missen. Of te wel ‘De Stralende Driehoek’ klopt niet. Maar wat betekent dit nou eigenlijk echt? Lees snel verder en ontdek hoe dit zich in de praktijk kan voordoen. 

  • Verschillende tone-of-voice: op de website wordt er met ‘je’ gesproken terwijl er op LinkedIn ‘u’ wordt gebruikt. 
  • Het logo wordt inconsistent gebruikt: op Instagram wordt het rode logo gebruikt en op Facebook het blauwe logo. 
  • Verouderde informatie: het niet bijwerken van essentiële informatie, zoals contactgegevens, openingstijden, en productinformatie.
  • Verwarrende merkberichten: tegenstrijdige/onduidelijke missie, visie en waarden van het bedrijf.
  • Verschillende soorten beelden: diversiteit in visuele elementen zoals afbeeldingsstijlen, fotografie en illustraties zonder uniformiteit.
  • Geen consistentie in zichtbaarheid: er wordt inconsistent gepost, de ene week vijf posts en de andere week geen. 
  • Ongecoördineerd gebruik van slogans: er worden verschillende slogans van het bedrijf gebruikt op verschillende platformen. 
  • Onduidelijke huisstijl: illustraties en kleuren worden gebruikt zonder een duidelijke richtlijn.

Deze voorbeelden resulteren in een gebrek aan merkherkenning, verwarring bij de klant, zwakke merkloyaliteit en een minder effectieve marketing. Dat is niet wat je wilt, toch?

Herken jij je hierin? Klik hier om ons in te schakelen! 

Geschreven door: Founder & allrounder

Leanne dekker

Hi, mijn naam is Leanne Dekker. Ik ben trotse founder van deze online agency met een geweldig team. Al jarenlang heb ik een grote passie en belangstelling voor onze online wereld.

Delen:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Pinterest
Reddit

Meer lezen?

Social media
roos

Instagram Impact

Maak kennis met… Instagram, één van de populairste social media platformen. Het is ontworpen om gebruikers foto’s en video’s te laten delen met hun volgers.

Lees verder
Social media
roos

Een doordachte hashtag strategie is tegenwoordig een must!

In de social media wereld die steeds sneller draait is Instagram een belangrijk platform voor je online zichtbaarheid en branding. Één van de meest effectieve tools om je content onder de aandacht te brengen en je bereik te vergroten, zijn hashtags. Ze vliegen je soms om de oren, maar wist je dat een doordachte hashtag strategie je veel kan opleveren? In deze blog gaan we dieper in op het belang van hashtags op Instagram, delen we do’s en don’ts en vertellen we hoe jij optimaal kan stralen door gebruik te maken van de juiste hashtags. Lees snel verder!

Lees verder
Online wereld
roos

Online stralen tijdens de feestdagen

De feestdagen staan voor de deur en het is begrijpelijk dat je in deze periode minder tijd hebt om je bezig te houden met je gebruikelijke social media-activiteiten. Terwijl je aan het genieten bent van de heerlijke kerstdiners en glazen champagne kan het onderhouden van je online aanwezigheid soms naar de achtergrond verschuiven. Toch is het van groot belang om juist tijdens deze feestelijke tijd verbonden te blijven met je online community en je merk op een juiste manier uit te stralen!

Lees verder
Online wereld
Leanne

Verschil tussen online- en social media agency

Je ziet het vaak voorbij komen, de social media agencies vliegen je om de oren. Eigenlijk best onduidelijk, want wat maakt een social media agency nu anders dan een online agency? Een online agency en een social media agency is namelijk iets wat vaak als hetzelfde wordt gezien, dit is echter niet zo. JustLeanne positioneert zich als een online agency. Dit betekent dat wij verder kijken dan social media, we kijken namelijk naar de gehele online wereld van de klant. Laten we eens dieper ingaan op het onderscheid tussen deze twee termen.

Lees verder
Online wereld
Leanne

Wat is een holistische denkwijze?

JustLeanne is een online agency met een holistische denkwijze. Wat holistisch precies is? Wij kijken naar het geheel! Dat betekent dat wij verder kijken dan alleen social media, wij zorgen namelijk voor een ijzersterke gehele online zichtbaarheid. Welk platform je ook kunt bedenken, wij zorgen ervoor dat jouw bedrijf daar kan stralen. Lees snel verder voor meer informatie over holistisch denken!

Lees verder
Trends
roos

UGC: User Generated Content

In de dynamische digitale samenleving waarin we leven, heeft de opkomst van User Generated Content (UGC) geleid tot een verandering in de manier waarop mensen online communiceren, delen en samenwerken. Het is begonnen met individuele gebruikers die spontaan iets delen over een bepaald merk/bedrijf. Maar uitgegroeid tot een krachtige beweging dat de digitale ervaring transformeert en nieuwe aspecten toevoegt aan de manier waarop we communiceren, delen en creëren. Maar wat houdt UGC nu precies in, welk effect heeft het op bedrijven, wat zijn de voordelen ervan en hoe ziet de toekomst van UGC eruit? Daar gaan we in deze blog dieper op in, dus lees snel verder!

Lees verder

Geef een reactie