Wat is een holistische denkwijze?

JustLeanne is een online agency met een holistische denkwijze. Wat holistisch precies is? Wij kijken naar het geheel! Dat betekent dat wij verder kijken dan alleen social media, wij zorgen namelijk voor een ijzersterke gehele online zichtbaarheid. Welk platform je ook kunt bedenken, wij zorgen ervoor dat jouw bedrijf daar kan stralen. Lees snel verder voor meer informatie over holistisch denken!

Holistisch denken: de basis

Holisme komt van het Griekse woord ‘holos’, dat ‘geheel’ betekent. De holistische theorie is een visie op het leven die de mens als geheel beschouwt. Lichaam, geest, gevoelens, gedachten en verlangens: alles is één. In de marketing betekend holistisch denken dan ook dat ‘alles’ ertoe doet. Een holistisch marketingprogramma is een consistente en crossmediale stroom van content die gericht is op de klant en naadloos in elkaar overgaat. In plaats van de delen van een systeem afzonderlijk te beschouwen, erkent holistisch denken dat deze delen samenwerken en samen een complex en samenhangend geheel vormen.

‘De Stralende Driehoek’

Holistisch denken doen wij vanuit ons unieke concept ‘De Stralende Driehoek’. Dit concept verbindt jouw online wereld, dienst/product en unieke verhaal met elkaar. Wanneer deze drie elementen met elkaar verbonden zijn, creëer je pas echt een sterke identiteit. Online én offline. Ben je klaar om te stralen?

Waarom holistisch?

In een wereld die steeds sneller draait, wordt de vraag  ‘hoe trekken we de aandacht van onze meest waardevolle klant?’ steeds belangrijker. Wil jij je als bedrijf onderscheiden en herkenbaar blijven? Dan zal je je stralende identiteit moeten laten zien, overal! 

Om op te vallen zal dat stralende karakter dus zichtbaar moeten zijn in de gehele online en offline zichtbaarheid van je bedrijf. Dus niet alleen op je sociale kanalen, maar ook op je website, in je nieuwsbrieven, op Google en zelfs in je offline communicatie moet alles kloppen. Je wilt dat de reis van jouw unieke klant tot in de details klopt als ze jou tegenkomen, toch? Je meest waardevolle klant moet niet meer om je heen kunnen en moet aangetrokken worden tot wat jij te bieden hebt! Klinkt logisch, toch? 

De problemen van een rommelige identiteit

Wij zien vaak gebeuren dat bedrijven een sterke identiteit missen. Of te wel ‘De Stralende Driehoek’ klopt niet. Maar wat betekent dit nou eigenlijk echt? Lees snel verder en ontdek hoe dit zich in de praktijk kan voordoen. 

  • Verschillende tone-of-voice: op de website wordt er met ‘je’ gesproken terwijl er op LinkedIn ‘u’ wordt gebruikt. 
  • Het logo wordt inconsistent gebruikt: op Instagram wordt het rode logo gebruikt en op Facebook het blauwe logo. 
  • Verouderde informatie: het niet bijwerken van essentiële informatie, zoals contactgegevens, openingstijden, en productinformatie.
  • Verwarrende merkberichten: tegenstrijdige/onduidelijke missie, visie en waarden van het bedrijf.
  • Verschillende soorten beelden: diversiteit in visuele elementen zoals afbeeldingsstijlen, fotografie en illustraties zonder uniformiteit.
  • Geen consistentie in zichtbaarheid: er wordt inconsistent gepost, de ene week vijf posts en de andere week geen. 
  • Ongecoördineerd gebruik van slogans: er worden verschillende slogans van het bedrijf gebruikt op verschillende platformen. 
  • Onduidelijke huisstijl: illustraties en kleuren worden gebruikt zonder een duidelijke richtlijn.

Deze voorbeelden resulteren in een gebrek aan merkherkenning, verwarring bij de klant, zwakke merkloyaliteit en een minder effectieve marketing. Dat is niet wat je wilt, toch?

Herken jij je hierin? Klik hier om ons in te schakelen! 

Geschreven door: Founder & allrounder

Leanne dekker

Hi, mijn naam is Leanne Dekker. Ik ben trotse founder van deze online agency met een geweldig team. Al jarenlang heb ik een grote passie en belangstelling voor onze online wereld.

Delen:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Pinterest
Reddit

Meer lezen?

Trends
Leanne

ChatGPT en eigen GPT bot

ChatGPT (Chat Generative Pre-trained Transformer) is een kunstmatige intelligentie (AI) technologie van OpenAI, dat op de markt te vinden is sinds 2020. Deze chatbot heeft

Lees verder
Social media
roos

TikTok trending

Tegenwoordig kent iedereen het platform. TikTok: met haar explosieve groei, creatieve content en invloed op de cultuur, heeft TikTok voor een grote, stralende verandering gezorgd

Lees verder
Social media
roos

Pinterest Perfectie

Dé visuele zoekmachine Pinterest, het is meer dan alleen maar een platform met afbeeldingen. Het is een visuele zoekmachine waar gebruikers ideeën kunnen delen en

Lees verder
Social media
roos

Instagram Impact

Maak kennis met… Instagram, één van de populairste social media platformen. Het is ontworpen om gebruikers foto’s en video’s te laten delen met hun volgers.

Lees verder
Social media
roos

Een doordachte hashtag strategie is tegenwoordig een must!

In de social media wereld die steeds sneller draait is Instagram een belangrijk platform voor je online zichtbaarheid en branding. Één van de meest effectieve tools om je content onder de aandacht te brengen en je bereik te vergroten, zijn hashtags. Ze vliegen je soms om de oren, maar wist je dat een doordachte hashtag strategie je veel kan opleveren? In deze blog gaan we dieper in op het belang van hashtags op Instagram, delen we do’s en don’ts en vertellen we hoe jij optimaal kan stralen door gebruik te maken van de juiste hashtags. Lees snel verder!

Lees verder
Online wereld
roos

Online stralen tijdens de feestdagen

De feestdagen staan voor de deur en het is begrijpelijk dat je in deze periode minder tijd hebt om je bezig te houden met je gebruikelijke social media-activiteiten. Terwijl je aan het genieten bent van de heerlijke kerstdiners en glazen champagne kan het onderhouden van je online aanwezigheid soms naar de achtergrond verschuiven. Toch is het van groot belang om juist tijdens deze feestelijke tijd verbonden te blijven met je online community en je merk op een juiste manier uit te stralen!

Lees verder