ChatGPT en eigen GPT bot

ChatGPT (Chat Generative Pre-trained Transformer) is een kunstmatige intelligentie (AI) technologie van OpenAI, dat op de markt te vinden is sinds 2020. Deze chatbot heeft de manier waarop bedrijven met klanten communiceren helemaal veranderd. 

 

Nu in 2024 is het gebruik van ChatGPT ook bijna niet meer weg te denken in de digitale wereld. Het wordt dan ook steeds belangrijker voor bedrijven om deze technologie te kunnen omarmen voor het verbeteren van de klantenervaring. Bij JustLeanne, waar wij een holistische benadering van overal online stralen hanteren, zien we hoe ChatGPT niet alleen een technologische innovatie is, maar ook een medium is om jouw unieke verhaal via een extra weg in de online wereld te vertellen.

Maar wat maakt de eigen GPT bot zo speciaal?

Deze chatbots gaan veel verder dan de standaard chatbots, zo begrijpen en reageren ze op een manier die vergelijkbaar is met de menselijke taal. Deze chatbots worden veel getraind en hebben daarnaast ook een gigantische kennis. Deze chats kunnen gepersonaliseerd worden zodat ze getraind zijn binnen een vakgebied, bedrijf oid. Daarnaast stelt de personalisatie van ChatGPT bedrijven in staat hun unieke verhaal te vertellen op een manier die in harmonie is met hun eigen identiteit. Dit vinden wij als JustLeanne heel belangrijk .

Holistische kijk op GPT bots

GPT-chatbots zijn voor JustLeanne meer dan alleen geavanceerde technologie; de bots zijn namelijk een belangrijk onderdeel van een strategie om een identiteit uit te dragen in de online wereld. Deze bots, uitgerust met een brede kennis, stellen bedrijven in staat om in elke digitale interactie – of het nu op een website, via social media of in de klantenservice is – hun stralende karakter en unieke verhaal te kunnen laten zien. Dit allemaal draagt uiteindelijk bij aan de holistische benadering waarbij jouw unieke verhaal, product of dienst en online wereld in verbinding staan.

Het ontwikkelen van je eigen GPT bot voor jouw website doe je zo:

  1. Doel bepalen: kies wat je wilt bereiken met je chatbot (bijv. het verbeteren van de klantenservice of het verhogen van sales).
  2. Ken je publiek: begrijp de behoeften van je klanten om een effectieve chatbot te ontwerpen.
  3. Focus vaststellen: bepaal specifieke onderwerpen waarover de chatbot vragen beantwoordt.
  4. Testen en aanpassen: evalueer de prestaties van je chatbot en verbeter deze op basis van gebruikersfeedback.

Waarom ook jouw bedrijf GPT bots zou moeten gebruiken!

ChatGPT helpt je bedrijf naar een hoger niveau in de digitale wereld door snelle op maat gemaakte interacties. Bij JustLeanne streven wij naar voortdurende innovatie binnen onze holistische strategie. Het integreren van ChatGPT is een voorbeeld van hoe wij deze technologische vooruitgang gebruiken om onze digitale strategie te verrijken en up to date te houden. Echter blijft bij JustLeanne authenticiteit en de menselijke spark voorop staan en dit is en blijft iets waar een bot niet aan kan voldoen.

Meer hierover en uitleg hoe je dit kan instellen? Neem dan hier een kijkje! 

Geschreven door: Content Creator

Pien Dulack

Pien is haar master communicatiewetenschappen aan het afronden, gespecialiseerd in media psychology. Ze houdt zich bezig met het maken van content, website beheer en meer!

Delen:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Meer lezen?

Het nieuwe jaar staat voor de deur, dus hopelijk ben je er klaar voor! Waarschijnlijk heb je jouw dienst/product en doelen al helemaal gereed voor 2025, maar sluit jouw online wereld hier ook op aan?...

Wij van JustLeanne Agency worden elke dag met onze neus op de feiten van sociale media gedrukt. Inmiddels hebben we op verschillende terreinen behoorlijk wat expertise opgebouwd, maar die kennis houden we liever niet alleen...

Tegenwoordig kent iedereen het platform. TikTok: met haar explosieve groei, creatieve content en invloed op de cultuur, heeft TikTok voor een grote, stralende verandering gezorgd in de manier waarop mensen worden geëntertaind en hun creativiteit...