Case

Tuincentrum Ockenburgh - Holistisch Stralen

Tuincentrum Ockenburgh is een duurzaam en groen tuincentrum in Den Haag met een duidelijke visie. Al sinds de oprichting in 1985 is familie Kester de eigenaar en inmiddels staat de de tweede generatie aan het roer. Wat begon als een kwekerij met een kleine winkel, is uitgegroeid tot een begrip in Den Haag met 85 medewerkers. Het familiebedrijf, waar zonen Juriën en Maarten Kester eind 2022 het stokje overnamen, gelooft in een veranderde wereld. Daarom willen ze graag een voorbeeld zijn op het gebied van duurzaamheid en inclusiviteit. Maar dat doen ze niet alleen, ook met hun bezoekers en collega’s. Samen groener. 

Het project

Om deze nieuwe visie niet alleen intern, maar ook naar de buitenwereld uit te dragen, klopte Juriën Kester aan bij JustLeanne. Het pakket Holistisch Stralen was precies waar het team van Tuincentrum Ockenburgh behoefte aan had. In dat traject gaan we namelijk terug naar de kern en bepalen we de unieke merkidentiteit. Vanuit daar stellen we vast wie de meest waardevolle klanten zijn en met welke holistische strategie we hen kunnen bereiken. Want voor een fysiek tuincentrum is de offline wereld bijvoorbeeld net zo belangrijk als de online wereld. Samen met Tuincentrum Ockenburgh stelden we vast dat het laten groeien van de klantcommunity en loyaliteit, online en offline merkconsistentie creëren, Ockenburgh positioneren als het duurzaamste tuincentrum van Den Haag en het optimaliseren van de online strategie de belangrijkste doelen voor hen zijn. Een mooie uitdaging dus!

Samenwerking

Holistisch Stralen, daar horen natuurlijk meetings op locatie bij. Op die manier leren wij het bedrijf echt kennen. Tijdens de eerste meeting stelden wij de vragen en deelde team Ockenburgh hun visie, kernwaarden en toekomstplannen. Op deze manier kwamen we tot de unieke identiteit van het merk. Ook gaven we de opdracht om woorden te geven aan de sfeer en de ervaring die bezoekers hier voelen. Aan de hand van deze uitgebreide sessie ging team JustLeanne aan de slag. Wij vormden eerst een stevig merkverhaal en bouwden daarop een heldere strategie (per kanaal, voor elke doelstelling én met voorbeelden). 

Tijdens de tweede meeting presenteerden we deze strategie tot in de puntjes. Zo ging Joyce (copywriter) bijvoorbeeld in op de tone of voice en deelde Leanne (merkstrateeg) de langetermijnvisie. En dat is maar een kleine greep uit wat we voor Ockenburgh op papier zetten en visueel maakten. Om meteen tot actie over te gaan, plannen we altijd een follow-up meeting in. Het team heeft zo de tijd om écht een verschil te gaan maken en de kans om problemen aan te kaarten bij team JustLeanne. Dit resulteerde in een succesvolle meeting waarin we samen obstakels uit de weg gingen, interne deadlines stelden en de puntjes op de i zetten.

Tuincentrum Ockenburgh kan nu stralen als nooit te voren!

“Bedankt voor het mooie traject Leanne. Erg vakkundig!”

– Juriën Kester, Directeur Tuincentrum Ockenburgh

JustLeanne – Jouw partner in online en offline succes

Bij JustLeanne Agency geloven we in een holistische aanpak. Daarom verbinden we graag jouw offline en online wereld. Zo maak je de meeste impact. Nieuwsgierig naar wat we voor jouw onderneming kunnen doen? Bekijk ons aanbod op de website.  Samen stralen om succes te behalen!