creating sparkling moments

Blog 'Just Stralen'

Hoe laat ik mijn customer journey stralen?

De customer journey is de weg die jouw (potentiële) klant aflegt en één van de belangrijkste onderdelen van jouw onderneming, want zonder klanten geen succes! Door jouw customer journey te laten stralen speel je in op de wensen van de klant. Maar hoe zorg je ervoor dat deze straalt?  Met deze vier stappen zal jouw customer journey stralen en haal jij waarschijnlijk meer klanten binnen!

Oriëntatiefase
Zorg ervoor dat je vindbaar bent op Google, en dat jouw bedrijfspagina mensen aanspreekt en triggert. Type jouw belangrijkste diensten (zoekwoorden) eens in op google, komt jouw website hier naar voren?

Weegt af
In deze fase gaat men op zoek naar reviews. Zorg er dus voor dat jouw huidige klanten allemaal een review achterlaten zodat potentiële klanten deze goed terug kunnen vinden.

Koopt
Zorg dat het voor iedereen duidelijk is waar zij jouw product of dienst aan kunnen schaffen. Vraag iemand uit jouw omgeving of zij deze stappen eens willen doorlopen, op deze manier kan jij zien of dit overzichtelijk en soepel verloopt. Wat voor jou vanzelfsprekend is hoeft voor een ander niet zo te zijn.

Bindt
Zorg dat je zichtbaar bent en blijft bij jouw (potentiële) klanten. Vraag de klant om je te volgen op social media en hun aankoop hier ook te delen. Zorg er ook voor dat nieuwe klanten een review achterlaten. Dit is belangrijk voor de fase waarin potentiële klanten jouw onderneming aan het afwegen zijn.

Dit zijn de vier stappen die jouw klant doorloopt. Zorg er dus voor dat deze tiptop in orde zijn.

Wil jij niet alleen jouw customer journey laten stralen maar jouw gehele online wereld? Dan hebben wij goed nieuws! Het team van JustLeanne heeft aan de hand van de driehoek een e-book gemaakt zodat jij één online identiteit kan creëren waardoor jouw onderneming online gaat stralen. Op deze manier zal jouw online zichtbaarheid beter worden en ga je waarschijnlijk nog meer klanten binnenhalen.

VERGEET NIET OM TE STRALEN!